Przetarg na zaprojektowanie i budowę S19 Malewice – Chlebczyn
18 września br. GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi S19 Malewice – Chlebczyn o długości 25 km.
Przetarg za przetargiem
To już kolejny w tym roku ogłoszony przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S19, będącej „kręgosłupem” korytarza transportowego Via Carpatia we wschodniej Polsce. Obecnie w postępowaniach przetargowych jest dziewięć podlaskich odcinków S19 o łącznej długości przeszło 134 km. W październiku planujemy jeszcze ogłoszenie ostatniego przetargu w województwie podlaskim na osi Białystok – Lublin – chodzi o zadanie Boćki – Malewice (15,91 km).
Wkrótce pierwsze umowy na S19
Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km, dla których otwarcie ofert miało miejsce latem tego roku: Białystok Zachód – Księżyno (16,65 km), Księżyno – Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe – Ploski (12,73 km) oraz Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (10,18 km).
Równolegle trwa postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek S19 na północ od Białegostoku (Sokółka – Dobrzyniewo), której wydania spodziewamy się w I kwartale 2021 r.
Tiry ominą Siemiatycze
Odcinek Malewice – Chlebczyn będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta i przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe – Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni – asfalt czy beton cementowy – wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Źródło: GDDKiA O/Białystok