Przetarg na przebudowę P+R Połczyńska
Mniej betonu a więcej zieleni – na dachach i w otoczeniu obiektu. Dodatkowo ogród ze ścieżkami edukacyjnymi, panele fotowoltaiczne i kolejne punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Tak będzie wyglądał parking P+R Połczyńska po przebudowie.
Tereny zielone – łącznie ponad 1 ha – zostaną uporządkowane oraz obsadzone nowymi drzewami i krzewami. Pojawi się także ogólnodostępny ogród ze ścieżkami edukacyjnymi i ławkami. Zielone będą też zadaszenia budowli – drewniane konstrukcje nad miejscami parkingowymi i budynek zaplecza technicznego pokryją roślinne dywany z panelami fotowoltaicznymi.
Wdrożony będzie także system zarządzania energią, w ramach którego powstanie przemysłowy magazyn energii elektrycznej, a oświetlenie wymienione zostanie na energooszczędne. Osoby zostawiające samochody elektryczne zyskają dziesięć punktów ładowania. Dodatkowe punkty zaplanowano także dla jednośladów.
Przyszły wykonawca przebuduje i wyremontuje część układu drogowego parkingu. Obiekt zostanie podłączony do Centrum Zarządzania Parkingami, co usprawni m.in. sterowanie instalacjami i urządzeniami.
Koszty i terminy
Na dofinansowanie inwestycji Warszawa zamierza zaciągnąć pożyczkę w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Miasto chce pożyczyć 10 mln zł, pozostała część kwoty będzie pochodzić z miejskich funduszy celowych związanych z ochroną środowiska. Pieniądze z NFOŚiGW mają zostać wykorzystane m.in. na budowę systemu retencji wód opadowych i roztopowych, w tym zmianę betonowych powierzchni na ażurowe, przepuszczające wodę; budowę zielonych dachów; otwartego zbiornika na wodę w części rekreacyjnej i dwóch podziemnych zbiorników retencyjnych; nowe nasadzenia zieleni.
Czas na realizację przedsięwzięcia to dziewięć miesięcy od dnia podpisania umowy. Przez kolejnych pięć lat wykonawca będzie odpowiedzialny za pielęgnację i utrzymanie zieleni, konserwację nawierzchni i obiektów małej architektury oraz serwis instalacji, systemów i urządzeń.
Oferty w przetargu można składać do 12 września.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl