Plany te odpowiadają oczekiwaniom akcjonariuszy, tym bardziej, że strategia zakłada, iż od 2019 roku coroczny zysk netto Grupy będzie na poziomie minimum 5 proc. przychodów, a od 2023 roku ten wskaźnik wzrośnie do minimum 8 proc. przychodów. Ponadto zakładane jest utrzymanie tempa wzrostu ceny akcji wyższego od wzrostu wartości indeksu WIG30.
Cele zapisane w dokumencie mamy osiągnąć przez realizowanie kompleksowej usługi logistycznej na rynku kolejowych przewozów towarowych i usług intermodalnych, dającej pozycję dostawcy pierwszego wyboru. Obszerna jest też lista narzędzi, które Grupa PKP CARGO zastosuje przy realizacji strategii. Chodzi m.in. o dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta, optymalizację procesów przewozowych i utrzymaniowych, cyfryzację, a także akwizycję na rynku polskim i zagranicznym.
Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A., przypomina, że zapowiadał przygotowanie aktualizacji strategii Grupy PKP CARGO w momencie obejmowania swojego stanowiska w marcu br. – Jest to dla nas kluczowy dokument, wskazuje główne kierunki działań Grupy PKP CARGO. Strategia ma także konsolidować Grupę, spowodować, że ludzie będą się utożsamiali z naszą organizacją – podkreśla Czesław Warsewicz. Prezes wskazuje, że dokument odpowiada na wyzwania stojące przed PKP CARGO. – Dostosowujemy się do sytuacji na rynku. Dostrzegamy wymagania, jakie stawia przed nami globalizacja, a jednocześnie staramy się jak najlepiej wykorzystać rosnące znaczenie Polski w Europie, nasz wzrost gospodarczy i położenie Polski na skrzyżowaniu najważniejszych szlaków handlowych – argumentuje Czesław Warsewicz.
Autor: PKP CARGO S.A.