Będą zmiany na stacji Opole Wschodnie
PLK ogłosiły przetarg na przebudowę wiaduktu kolejowego w stacji Opole Wschodnie. Zamówienie z projektem, obejmuje również rewitalizację estakady i roboty, w zakresie torów.
Przebudowany zostanie peron na stacji Opole Wschodnie oraz wymienione urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego. Szacunkowa wartość wynosi ponad 35 mln zł.
Zmodernizowany zostanie przystanek Opole Wschodnie. Przebudowany peron o długości 150 m, z nową nawierzchnią będzie wyższy co ułatwi dostęp podróżnym do pociągów. Peron zostanie wyposażony w nowe elementy małej architektury – wiaty, ławki, kosze na śmieci, gabloty informacyjne. Zabudowa windy ułatwi dostęp osobom o ograniczonej mobilności oraz podróżnym z cięższym bagażem, wózkami dziecięcymi lub rowerami. Na peronie zostanie zamontowane nowe oświetlenie.
Główny zakres to wzmocnienie i odnowienie wiaduktu kolejowego nad ul. Oleską wraz z estakadą. Tory biegnące na tym obiekcie zostaną dostosowane dla ruchu pociągów z prędkością do 120 km/godz. (towarowych do 100 km/godz.). Wymienionych zostanie 8 rozjazdów. Przebudowane tory umożliwią przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku na oś 221 kN. Jest to szczególnie ważne gdyż jest to trasa dla pociągów towarowych do elektrowni Opole i cementowni Odra. Roboty obejmą również wymianę konstrukcji i sieci trakcyjnej.
Opolski wiadukt kolejowy nad ul. Oleską jest obiektem wybudowanym w 1926 r. Wszystkie prace zarówno przy wiadukcie, estakadzie jak i przy przebudowie peronu mają zostać zaprojektowane i wykonane w sposób zharmonizowany architektonicznie z pozostałymi obiektami stacyjnymi. Roboty przy obiektach, znajdujących się w rejestrze ochrony zabytków, będą prowadzone w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
Zadanie pod nazwą „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na linii 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wraz z łącznicami” – przebudowa wiaduktu w km 6,420 wraz z rewitalizacją estakady i robotami towarzyszącymi w stacji Opole Wschodnie w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”.
Termin składania ofert upływa 26 kwietnia 2018 r. Szacunkowa wartość zamówienia netto wynosi 35,7 mln zł. Zadanie będzie finansowane ze środków budżetowych.
Autor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.