REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Kończy się I etap prac na stacji Dęblin

Kończy się I etap prac na stacji kolejowej w Dęblinie. Od wczoraj podróżni mogą podróżować bezpośrednio do Łukowa. Kontynuowane są prace na peronach i w przejściu podziemnym. Inwestycja PLK jest dofinansowana ze środków unijnych.

Prace na stacji w Dęblinie, fot. PKP PLKOd 16 grudnia z peronu nr 2 podróżni jeżdżą pociągiem bezpośrednio do Łukowa. Skończyła się zastępcza komunikacja autobusowa Dęblin – Stawy, konieczna od grudnia 2017 r. ze względu na modernizacje torów.

W Dęblinie gotowy jest dwukrawędziowy peron nr 2. Zamontowano już wiatę, oświetlenie, ławki i gabloty informacyjne. Podróżni mogą dojść na peron nowym przejściem podziemnym. Po zakończeniu wszystkich prac, będzie ono wyposażone w 3 windy. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych ułatwi pochylnia.

Na stacji przebudowywany jest także na peronie nr 1 od strony dworca. Już widać jego konstrukcję, montowane jest oświetlenie. Nowe perony będą miały ścieżki naprowadzające, które ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym.

Kończy się I etap prac po zachodniej stronie stacji Dęblin. Efektem są nowe tory i sieć trakcyjna oraz 21 rozjazdów, zapewniających sprawną obsługę pociągów. W nowym roku prace obejmą drugą stronę stacji. Punktualniejsze podróże w Dęblinie zapewni nowe lokalne centrum sterowania. Już gotowy jest budynek. Będą montowane nowoczesne systemy komputerowe, umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami na stacji i linii. Zapewnią będzie sprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław.

Nowe mosty na Wieprzu

Budowa dwóch mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa – Lublin. Od maja pociągi jeżdżą już po jednym nowym moście. Obiekt ma 170 m i szerokości 22 m. Nowa przeprawa umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Jadą tędy m.in. pociągi z wagonami-cysternami obsługujące Zakłady Azotowe w Puławach.

Budowany jest bliźniaczy obiekt. Powstanie do końca 2018 roku. Uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostami będzie przejście dla zwierząt.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA