REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Mamy standardy bezpieczeństwa w tunelach na S19

19 września br. przyjęto protokół określający uzgodnienia w zakresie rozwiązań standardów bezpieczeństwa w odniesieniu do koncepcji obejmującej budowę tuneli w ramach drogi S19.

Od kwietnia br. działał powołany przez wojewodę podkarpackiego Ewę Leniart Zespół do spraw bezpieczeństwa tuneli, składający się z przedstawicieli oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

19 września br. w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie odbyło się spotkanie zespołu, na którym przyjęto protokół określający poczynione uzgodnienia w zakresie standardów bezpieczeństwa tuneli w ramach przyszłej drogi ekspresowej S19. Protokół dotyczy przyszłych rozwiązań techniczno-organizacyjnych w aspekcie zapewnienia niezbędnych i wymaganych prawem standardów bezpieczeństwa w projektowanych tunelach i infrastrukturze z nimi związanej, w tym przede wszystkim ustaleń w zakresie działań ratowniczych.

Przyjęte rozwiązania mają ogromne znaczenie dla dalszej realizacji drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Warto zaznaczyć, że na odcinku projektowanej S19 węzeł Rzeszów Południe – Barwinek zaplanowano budowę aż 4 tuneli o łącznej długości 6,6 km. Jest to inwestycja będąca częścią międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia, którego budowa to obecnie jeden z priorytetów infrastrukturalnych naszego kraju. Wypracowanie rozwiązań zarekomendowanych przez Zespół pozwoli na sprawniejszą realizację tej tak oczekiwanej inwestycji. Ustalenia dadzą także podstawę dla istotnego przyspieszenia i podjęcia prowadzonych przez Wykonawcę prac projektowych, a w przyszłości będą stanowiły przyjęte standardy bezpieczeństwa w kolejnych projektowanych tunelach oraz związanej z nimi infrastruktury.

Autor: GDDKiA O/Rzeszów

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA