16 października warszawski Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem).
Mapa: GDDKiA O/Warszawa
W przetargu wpłynęło 8 ofert złożonych przez firmy i konsorcja. Znamy oferty
Najniższą ofertę na kwotę 457 327 407,33 zł brutto złożyła spółka POLAQUA, natomiast najwyższą spółka STRABAG na kwotę 539 437 936,34 zł brutto, przy budżecie Zamawiającego wynoszącym 331 065 420,56 zł brutto.
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Jak będą oceniane oferty?
Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: – przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy – 30%, – termin realizacji – 10%, – cena – 60%. Najważniejsze terminy
Zakładamy, że umowa z Wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w lutym 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 5 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r. Zakres prac
Zadaniem Wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. 3 odcinki, 3 kontrakty
Odcinek A – odcinek: węzeł Lotnisko (bez węzła) – węzeł Lesznowola (z węzłem) – długość: ok. 6,64 km – parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu – węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola – obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Po wielokrotnych wezwaniach dotychczasowego Generalnego Wykonawcy, firmy Rubau Polska, do rzetelnej i zgodnej z podpisaną umową realizacji kontraktu 16 maja 2019 r. GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z Wykonawcą.
26 lipca 2019 r. ogłosiliśmy przetarg na wybór nowego Wykonawcy, który wybuduje pierwszy z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7. Odcinek B – odcinek: węzeł Lesznowola (bez węzła) – węzeł Tarczyn Północ (z węzłem) – długość: ok. 14,8 km – wykonawca robót: IDS-BUD – wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto – parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu – węzły drogowe: Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ – obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową – remont istniejącej DK7: ok. 17 km
3 października 2019 r. Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID dla 1,3 km odcinka zadania B. Całe zadanie zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. W zakresie 13,5-kilometrowej części toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez Wykonawcę Wojewoda Mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie. Odcinek C – odcinek: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) – początek obwodnicy Grójca – długość: ok. 7,9 km – wykonawca robót: Mota-Engil Central Europe – wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto – parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu – węzły drogowe: Tarczyn Południe – obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
Obecnie wykonywane są następujące roboty: – drogowe (odhumusowanie, wykopy, nasypy, warstwy konstrukcji drogi), – mostowe (konstrukcje wsporcze, wykonywanie podpór, filarów, izolacja płyty pomostu, deskowanie i zbrojenie ustroju nośnego), – branżowe (budowa sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, likwidacja kolizji telekomunikacyjnych, przebudowa sieci gazowej i sieci elektro-energetycznej).
Po wybudowaniu drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową. Tekst i mapa: GDDKiA O/Warszawa