REKLAMA
Kolej Wiadomości

PLK zlikwidowało „wąskie gardło” w Nowej Sarzynie

Od teraz pociągi szybciej przejeżdżają na linii Lublin – Przeworsk. PKP PLK dobudowały drugi tor i most na wjeździe do stacji w Nowej Sarzynie. Inwestycja warta 23 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

W Nowej Sarzynie od 23 listopada pociągi mogą przejeżdżać płynnie dwoma torami przez stację. Dobudowano bowiem 600 m zelektryfikowany odcinek toru oraz most. Wymienione zostały także rozjazdy. Wcześniej jednotorowy odcinek stacji był „wąskim gardłem” trasy kolejowej między Lublinem a Przeworskiem (linia nr 68). Zbyt mała przepustowość powodowała wydłużenie czasu jazdy pociągów.

W 2019 roku, zrealizowany będzie kolejny etap inwestycji na stacji Nowa Sarzyna. Przebudowane będą m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zapewni to sprawniejsze połączenia w ruchu pasażerskim oraz towarowym. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa przewożonych towarów szczególnie obsługi przesyłek, kierowanych na bocznicę kolejową do Zakładów Chemicznych CIECH Sarzyna S.A.

Projekt modernizacji stacji Nowa Sarzyna realizowany jest ze środków budżetowych w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Spółka z o.o. Wartość umowy netto 22.935.518,62 PLN. Inwestycja zakończy się w listopadzie 2019 r.

Autor: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA