
– wzmocnienie istniejącej nawierzchni,
– wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na poszerzeniach,
– korektę trasy na łukach poziomych,
– budowę obejścia miejscowości Szprotawka,
– budowę dwukierunkowej ścieżki rowerowej,
– przebudowę istniejącego mostu na rzece Kamienny Potok,
– przebudowę istniejących przepustów drogowych,
– wycinkę kolidujących z robotami drzew znajdujących się w pasie drogi,
– wykonanie umocnionych zjazdów (na odcinku drogowym),
– rozbiórkę istniejącej nawierzchni.
Na obecnym etapie prac wprowadzono ruch wahadłowy na moście i z uwagi na konieczność ustawienia barier ochronnych betonowych wystąpiło zawężenie skrajni pasa ruchu na obiekcie do ok. 3,45 m. Brak możliwości, nawet krótkotrwałego, usunięcia barier betonowych uniemożliwiło przejazd pojazdów nienormatywnych, w tym szerokich maszyn rolniczych. Co istotne, na całym przebudowywanym odcinku nie ma skrzyżowań i miejsc do zawrócenia pojazdów (czasowa organizacja ruchu, w tym zawężenia pasa ruchu oraz ruch wahadłowy występują na całym odcinku inwestycji). Utrudnienia potrwają do końca października br.
W celu odpowiednio wczesnego poinformowania kierowców o występujących utrudnieniach, ustawione zostało dodatkowe oznakowanie informujące o ograniczonej skrajni na DK12 od strony Szprotawy (przed skrzyżowaniem z DW nr 297) oraz od strony Przemkowa przed skrzyżowaniem z DP 1142 w Piotrowicach.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Zielona Góra