REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetarg na prace na linii Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski

PLK ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac na linii Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. Szacowana wartość prac to 100 mln zł. Inwestycja zostanie zrealizowana w latach 2018-2020.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, szacowany na ponad 100 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. Realizacja prac planowana jest w latach 2018-2020. To kolejna inwestycja na trasie między Tunelem a Sosnowcem, na którą przeznaczono już w latach 2016-2018 ok. 40 mln zł.


Wygodniej dla podróżnych, sprawniejszy przejazd pociągów

Podróżni zyskają wygodniejsza obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Dzięki nowym peronom, przystosowanym do obsługi osób o ograniczonych możliwościach mobilnych, lepszemu oznakowaniu oraz informacji pasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza.

Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica, PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6 przejazdach kolejowo-drogowych, m.in.: w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągów towarowych.



Dotychczasowe realizacje

PLK konsekwentnie realizują inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego na trasie z Małopolski na Śląsk liną nr 62 z Tunelu do Sosnowca. Finansowanie zapewnia budżet państwa, w ramach zadania: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec”. Realizacje pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa na trasach kolejowych. Przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. W 2017 r. zakończono prace na odcinku Bukowno – Sławków. Obecnie realizacja przebiega na odcinku Olkusz – Bukowno. Wartość prac realizowanych w latach 2016-2018 to ok. 40 mln zł.

Autor: Dorota Szalacha, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA