REKLAMA
Inż. Bezwykopowa Kolej Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetransportowano części tarczy do Łodzi

Przez 3 noce drogami krajowymi przejechał wielkogabarytowy transport. Olbrzymia maszyna, która będzie drążyć tunel średnicowy w Łodzi, została rozłożona na części i przewieziona z województwa dolnośląskiego do łódzkiego.

 
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA
Zaplanowanie i nadzór nad przewozem kilkudziesięciometrowych elementów ważących nawet ponad 250 ton to wyzwanie logistyczne i organizacyjne.

Przypłynął kolos…

 
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA

Maszyna do drążenia tunelu średnicowego w Łodzi została wyprodukowana za naszą zachodnią granicą. Do Polski wpłynęła do Szczecina, a stamtąd drogą wodną (rz. Odra) do portu w Malczycach (woj. dolnośląskie). Wymiary złożonej, gotowej do pracy maszyny to 13 metrów średnicy oraz 100 metrów długości. W całości transport byłby niemożliwy, ale w nieco mniejszych modułach to nadal było skomplikowane, ale wykonalne przedsięwzięcie.

…który w trzy noce został przewieziony po drogach krajowych


W nocy z soboty na niedzielę rozpoczął się transport elementów maszyny do drążenia tunelu. Przejazd startował z portu w Malczycach z punktem destynacji w Łodzi. Cała trasa przejazdu była na bieżąco monitorowana przez służby terenowe i pracowników GDDKiA. GDDKiA ściśle współpracowała z Inspekcją Transportu Drogowego oraz przewoźnikiem, tak aby transport skutecznie i bezpiecznie dotarł do celu.

Stały monitoring GDDKiA


Pracownicy GDDKiA niczym kontrola lotów monitorowali każdą minutę przejazdu tego nietypowego transportu. Na bieżąco raportowany był start przejazdu, wszelkie postoje i koniec jazdy danego dnia. Udało się. Finalnie przewóz wszystkich elementów maszyny zakończył się 16 czerwca br. we wczesnych godzinach porannych.


Źródło i film: GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA