Producenci mogą składać pytania dotyczące lokomotyw na platformie zakupowej w zakładce „Pytania/Informacje”, jeśli potrzebują dodatkowych danych, aby przygotować swoją ofertę sprzedaży. Propozycje sprzedaży lokomotyw muszą zostać złożone najpóźniej do 19 października br., do godz. 15.00. Oferty powinny zawierać: możliwy termin rozpoczęcia dostaw, zdolności produkcyjne zakładu (liczbę lokomotyw, które producent może zbudować w ciągu miesiąca), cenę pojazdu w dwóch wariantach – z lub bez modułu dojazdowego. Warto dodać, że procedura zapytań ofertowych nie oznacza od razu zakupu, jest to póki co tylko badanie rynku, sprawdzanie możliwości dostarczenia przez producentów interesujących nas lokomotyw. RFP nie rozstrzyga również ile pojazdów i jakich typów kupimy. Regulamin zapytania ofertowego jest dostępny w zakładce „Regulacje i procedury”.
Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. podkreśla, że nowe lokomotywy są potrzebne, gdyż poprawią zdolności taborowe największego towarowego przewoźnika w Polsce. – Wozimy coraz więcej ładunków i w kolejnych latach chcemy wozić jeszcze więcej. Potrzebujemy do tego nowoczesnego taboru, aby sprostać wymaganiom klientów. Bez takich inwestycji rozwój Grupy PKP CARGO byłby utrudniony – mówi prezes Warsewicz. – Plany zakupu lokomotyw elektrycznych trzeba wiązać z ogłoszonym we wrześniu przetargiem na zakup blisko tysiąca platform intermodalnych. Będziemy mieli wagony i chcemy mieć lokomotywy do prowadzenia pociągów intermodalnych. Ten sektor przewozów towarowych dynamicznie się rozwija, a Grupa PKP CARGO chce być coraz bardziej znaczącym graczem na rynku intermodalnym w Polsce i za granicą – podkreśla Czesław Warsewicz.
Autor: PKP CARGO S.A.