Umowa na budowę trasy tramwajowej do Winnicy
Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na budowę trasy tramwajowej do Winnicy na warszawskiej Białołęce. W 2021 r. mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce będą mogli szybciej dojechać do centrum Warszawy.
Wydłużymy trasę tramwajową o około 1 km od ul. Strumykowej do pętli Winnica. W ramach naszej inwestycji wybudujemy pętlę, ulice, powstaną także nowe chodniki i drogi dla rowerów. Nowe torowisko obsadzone będzie trawą albo rozchodnikiem. Na peronach przystankowych na trasie i na pętli Winnica, znajdować się będą tablice z systemem informacji pasażerskiej. W tym miejscu pasażerowie będą mogli się wygodnie przesiąść z tramwajów do autobusów.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w ciągu około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych. W ciągu roku z obecnego przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy. A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Terminy, koszty, przetarg
Inwestycję za ponad 67 mln zł zajmie się konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Wykonawca będzie miał na prace 10 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Pierwsze tramwaje po nowej trasie będą jeździć już w 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE.
Największe inwestycje tramwajowe w Polsce od 60 lat
Wkrótce w stolicy przybędzie blisko 20 km nowych tras tramwajowych. Tramwaje pojadą między innymi tunelem do Dworca Zachodniego, do Wilanowa i na Gocław. Nowa trasa powstanie też na ul. Kasprzaka. Do roku 2023 na stołeczne tory może wyjechać nawet 213 nowych niskopodłogowych wagonów. Inwestycje są współfinansowane w ramach perspektywy budżetowej UE na lata 2014-2020.
Tekst i grafika: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.