W ramach przyszłej inwestycji przebudowane zostanie obecne obejścia Lubartowa. Powstanie druga jezdnia, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej droga ekspresowa S19 pobiegnie nowym śladem omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa węzeł Niemce Południe.
S19 na terenie woj. lubelskiego
W przygotowaniu jest już cały odcinek przyszłej S19 od granicy z woj. mazowieckim do obwodnicy Lublina. W grudniu 2017 roku podpisano umowy na opracowanie koncepcji programowych dla sześciu odcinków realizacyjnych o łącznej długości ponad 81 km pomiędzy granicą województw a węzłem Lubartów Północ. 24 stycznia 2018 r. zawarto umowę na dalszy odcinek do obwodnicy Lublina. Zgodnie z PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) budowa tych odcinków ma zakończyć się w 2024 roku.
Z końcem października 2017 roku zawarto umowy na realizację w trybie „projektuj i buduj” trzech odcinków S19 od końca obwodnicy Kraśnika do węzła Lasy Janowskie (łącznie 33 km). Wykonawcy pracują już nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowę.
W lutym br. drogowcy planują podpisać umowy na kolejne trzy odcinki realizacyjne od końca obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika (łącznie ok. 42 km). Ich budowa potrwa do połowy 2021 roku.
Lubelski Oddział GDDKiA odpowiada za przygotowanie i realizację ponad 32 km drogi S19 na terenie woj. mazowieckiego. Na przełomie stycznia i lutego br. ogłoszony zostanie przetarg na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami koncepcji programowej. Projektanci zaproponują kilka wariantów przebiegu trasy spośród których decyzją środowiskową wskazany zostanie wariant do realizacji w trybie „projektuj i buduj”. Ten odcinek ma zostać oddany do użytku w 2025 roku.
Autor: GDDKiA O/Lublin