Przy budowie peronu już wykorzystano 600 ścianek, w kształcie litery L, łącznie będzie ich ponad 800. Po ich zamontowaniu zacznie się układanie antypoślizgowej nawierzchni z wypukłą fakturą, która ułatwi poruszanie się po peronie osobom niewidzącym i niedowidzącym.
Na początku roku wykonawca przystąpi na peronie nr 2 do montażu windy łączącej platformę z remontowanym przejściem podziemnym. Kolejne bezpieczne przejście na stacji zastąpi zlikwidowaną kładkę. Wykonawca kończy układanie zbrojenia, następnie zacznie betonowanie. Podróżni i mieszkańcy Konina skorzystają z obiektu w czerwcu 2019 r. Do tego czasu dostępne jest tymczasowe, zabezpieczone rogatkami, przejście przez tory.
Przy stacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z miastem budują nowy wiadukt. Długi na 27 metrów obiekt będzie wyposażony w dwie jezdnie po 3 pasy w każdą stronę, chodniki i ścieżki rowerowe. Obecnie trwa wzmacnianie gruntu pod przyczółki obiektu.
Na stacji w Kole
Na dwóch zmodernizowanych peronach stoją już konstrukcje wiat. Budowane jest nowe przejście podziemne, które zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i ułatwi dotarcie do pociągów. Montaż windy i pochylni sprawi, że skorzystają z niego także osoby o ograniczonej mobilności.
Między Koninem a Barłogami ułożony został jeden z dwóch torów na 38 km odcinku. Prace na drugim torze postępują zgodnie z harmonogramem i są zaawansowane w 60%. Roboty skończą się w pierwszej połowie przyszłego roku i przywrócony zostanie ruch pociągów.
Poznań – Warszawa: sprawniej i bezpieczniej
Warta ponad 2 mld zł modernizacja trasy między Poznaniem i Warszawą planowana jest do końca 2020 r. Po przebudowie linii podniesie się poziom bezpieczeństwa. W trakcie inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia wykorzystywane do sterowania ruchem kolejowym. Powstają też bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki modernizacji linią będzie mogła jeździć większa liczba pociągów. Odnowiona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania pozwoli, że między Wielkopolską a Mazowszem będą mogły jeździć pojazdy o większej mocy. To ważne także dla przewozów cargo i obsługi pociągów towarowych. Przebudowa zakłada dostosowanie trasy do obsługi pociągów o długości nawet 750 m. Pozwoli to na sprawne przewożenie ciężkich ładunków.
Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt przebudowy linii kolejowej E20 jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.
Tekst i zdjęcie: Zbigniew Wolny, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.