Inwestycja jest projektowana w ramach budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku Jarocin – Ostrów Wlkp. Podstawowym celem budowy obwodnicy jest zapewnienie spójności sieci drogowej i połączenia (za pośrednictwem węzła) DK12 z projektowaną S11.
Obecnie ruch drogowy tranzytowy prowadzony jest przez miasto, w związku z czym wyprowadzenie tego ruchu z miasta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększy przepustowość samej DK12. Niewątpliwą korzyścią wynikająca z przedmiotowej inwestycji jest również poprawa komfortu akustycznego w otoczeniu dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 12.
Wybór wariantu optymalnego
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 2.
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 6,1 km i przebiega przez gminę Pleszew, powiat pleszewski.
Dla drogi ekspresowej S11 na odcinku Jarocin – Ostrów Wielkopolski, wniosek o wydanie DŚU GDDKiA planuje złożyć w pierwszej połowie 2023 roku. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie zatwierdzenie przebiegu nowej drogi ekspresowej.
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/