Zakończono budowę mostu kolejowego nad Serafą
Kończą się prace przy moście kolejowym nad rzeką Serafą, obok budowanego przystanku Kraków Złocień na trasie Podłęże – Kraków Główny. Dzięki nowej przeprawie, poza zwiększeniem możliwości kolei, sprawniejsza będzie komunikacja drogowa.
– Nowy przystanek Kraków Złocień istotnie poprawi dostęp do kolei w obszarze miasta. Modernizacja linii kolejowej między Krakowem a Rudzicami to korzystne zmiany i zwiększenie atrakcyjności kolei w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Kolej staje się bezpieczniejsza i dostępniejsza – powiedział Maciej Michałowski, dyrektor biura ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka.
Dzięki inwestycji zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów odcinkiem międzynarodowej trasy E30 łączącej m.in. Przemyśl – Kraków – Wrocław – Zgorzelec. Linia ma także znaczenie lokalne i międzyregionalne. Pociągi będą mogły jechać do 160 km/h na odcinku do Krakowa Płaszowa, a „w mieście” od Krakowa Płaszowa do Krakowa Głównego 100 km/h. Dodatkowe tory na odcinku od stacji Kraków Bieżanów do stacji Kraków Główny zapewnią szybszy przejazd przez miasto pociągów dalekobieżnych i dobre połączenia aglomeracyjne.
Nowe przystanki Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki zwiększą dostęp do kolei. Na przystanku Kraków Złocień szykowane są dwa perony. Dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z poziomu ulicy. Na przystanku będą się zatrzymywały składy jadące w kierunku Brzeska, Bochni i Tarnowa. Przejazd do centrum Krakowa zajmie kilkanaście minut.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja za przeszło 1 mld zł współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Tekst: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.