
Remont wiaduktu drogowego nad autostradą A1 w ciągu drogi ekspresowej S1 w Celinach (woj. śląskie)
Od wczoraj obowiązują zmiany w organizacji ruchu w obrębie węzła Pyrzowice. Ruszają właśnie prace przy remoncie wiaduktu drogowego w ciągu drogi ekspresowej S1 nad autostradą, co związane jest z całkowitym wyłączeniem wiaduktu z użytkowania. Wyznaczony objazd dla relacji Siewierz – Gliwice poprowadzony zostanie nieczynnym dotychczas odcinkiem A1. Tymczasowa organizacja ruchu uniemożliwia zawracanie na węźle Pyrzowice, będzie to możliwe dopiero na węźle A1 – Piekary Śląskie. Planowany termin zakończenia robót to 8 czerwca br.
Autostrada A1 węzeł Tuszyn – Piotrków Trybunalski, odcinek A (woj. łódzkie)
Od najbliższego poniedziałku, 15 kwietnia, mają ruszyć prace budowlane na odcinku autostrady A1 pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski. Dlatego też przez najbliższy weekend będzie sukcesywnie wprowadzana tymczasowa organizacja ruchu. Pierwsze zmiany pojawią się już w nocy z 11 na 12 kwietnia. Będą one polegały na tym, że na jezdni wschodniej (z Katowic w kierunku Łodzi) ruch będzie odbywał się tylko jednym – zewnętrznym pasem (w przeciwnym kierunku bez zmian).
W tym czasie na zamkniętym fragmencie jezdni będzie malowane oznakowanie poziome i ustawiane znaki. Po zakończeniu tego etapu przygotowań, w nocy z 14 na 15 kwietnia, ruch w obu kierunkach zostanie całkowicie przeniesiony na jezdnię wschodnią, przy czym w kierunku Katowic wyznaczone będą dwa pasy ruchu, a w kierunku Łodzi jeden pas. Cały odcinek liczy sobie blisko 16 kilometrów długości.
Autostrada A1 węzeł Radomsko – początek obwodnicy Częstochowy
Na odcinku Radomsko – granica województwa ruch w obu kierunkach odbywa się po jednej jezdni, zachodniej. Wyznaczono na niej trzy pasy ruchu: dwa w kierunku południowym i jeden w kierunku północnym. Aby umożliwić mieszkańcom okolicznych miejscowości przejazd z jednej strony trasy na drugą wyznaczono dwa objazdy: Brodowe – Radziechowice Drugie i Łęg – Szczepocice. Dodatkowo w Szczepocicach na przecięciu drogi powiatowej z przebudowywaną DK1 ustawiono sygnalizację świetlną. Przebudowywany odcinek ma 7 km długości.
Na kolejnym odcinku, od granicy województw do początku obwodnicy Częstochowy, a właściwie na końcowym fragmencie (ok. 1/3 długości z blisko 17 km) od Łochyni do wiaduktu nad linią kolejową nr 146 relacji Wyczerpy – Chorzew Siemkowice w Lubojence, także wyłączono z ruchu jedną jezdnię. Kierowcy mają do dyspozycji nitkę wschodnią, na odcinku około 5 km, na której wprowadzono ruch w układzie 2+1. To oznacza, że jadący na południe w kierunku Katowic, mogą korzystać z dwóch pasów, a dla kierunku przeciwnego, w stronę Łodzi, dostępny jest jeden pas.
Co ważne dla kierowców, niezależnie od tego jaki odcinek obecnej trasy będzie przebudowywany do parametrów autostrady, ma być zachowana ciągłość ruchu w obu kierunkach.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA