A2 po nowym śladzie
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 12,5 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Kalendarium
A2 węzeł Gręzów – węzeł Siedlce Zachód (Swoboda)
4 października 2019 r. ogłoszenie przetargu PiB.
10 stycznia 2019 r. otwarcie ofert.
3 luty 2020 r. wybór najkorzystniejszej oferty firmy Polaqua (ok. 559,2 mln zł).
A2 węzeł Kałuszyn – węzeł Groszki
23 września 2019 r. ogłoszenie przetargu PiB.
3 grudnia 2019 r. otwarcie ofert.
20 stycznia 2020 r. wybór najkorzystniejszej oferty firmy PUT Intercor (ok. 479,1 mln zł).
Po przedłożeniu przez Wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, niezwłocznie podpiszemy umowę.
A2 węzeł Groszki – węzeł Gręzów
27 września 2019 r. ogłoszenie przetargu PiB.
18 grudnia 2019 r. otwarcie ofert.
Trwa badanie ofert.
A2 na wschód od Warszawy:
W realizacji:
– w. Lubelska – w. Konik (długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: POLAQUA, wartość robót 214,2 mln zł.
– w. Konik – obw. Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca POLAQUA, wartość robót 323,5 mln zł.
Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 764,3 mln zł. Planowane oddanie III kw. 2020 r.
W przygotowaniu:
– Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – kwiecień 2020 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024.
– Biała Podlaska – gr. państwa (32 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin – marzec 2020 r.), realizacja P&B planowana na lata 2022-2024.
Autor: GDDKiA O/Warszawa