Przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Łącka
Warszawski Oddział GDDKiA ogłasza przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60. Obwodnica Łącka została ujęta w Programie Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Trzy kilometry po nowym śladzie
To nowe zadanie, którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. Wykonane Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej wskażą planowany przebieg obwodnicy Łącka. Przewiduje się, że nowa droga ominie istniejącą zabudowę prawdopodobnie po północno-zachodniej stronie obecnej DK60. Jednoznaczny przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej. Cel realizacji inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostrada A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim zakłada budowę 9 obwodnic: - Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60, - Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79, - Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60, - Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53, - Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61, - Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63, - Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9, - Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63, - Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.
Źródło: GDDKiA O/Warszawa