Inwestycja PLK wpisuje się w strategię rozwoju transportu kolejowego i intermodalnego województwa podkarpackiego. Linia między stacjami Padew a Wolą Baranowską zapewnia połączenie sieci kolejowej z jednym z terminali PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej sp. z o.o. (LHS). LHS wykorzystywana jest w transporcie towarów masowych przywożonych do Polski z Ukrainy, innych państw byłego Związku Radzieckiego, Chin. Zadanie PLK sprzyja efektom, jakie przyniesie planowana rozbudowa terminala przeładunkowego PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa na stacji Wola Baranowska
Prace na pięciokilometrowym łączniku Padew – Wola Baranowska poprawią stan toru, podtorza i obiektów inżynieryjnych. Wyeliminowane zostaną ograniczenia prędkości. Przywrócona będzie prędkość 60 km/h – maksymalna na towarowej trasie. Przewidziano remont mostu i dwóch przepustów. Przebudowa urządzeń sterowania ruchem oraz prace na trzech przejazdach kolejowo-drogowych podniosą poziom bezpieczeństwo. Zwiększą się także możliwe obciążenia taboru na tor ze 196 do 221 kN – efektywniejszy będzie przewóz ładunków.
Umowę „Rewitalizacja linii kolejowej nr 79 Padew – Wola Baranowska w ramach prac przy rozbudowie terminala LHS w Woli Baranowskiej” wykona za 15,6 mln zł netto PNUIK Kraków Sp. z o.o. Zadania obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w latach 2022-2023. Projekt finansowany jest z budżetu państwa.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl