REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Oferty na projekt przebiegu wschodniej obwodnicy Tarnowa

10 podmiotów złożyło oferty w przetargu na opracowanie STEŚ-R dla obwodnicy Tarnowa. Planowany odcinek drogi krajowej nr 73 o długości ok. 10 km połączy nowy węzeł na autostradzie A4 z drogą krajową nr 94.

 

Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

Otwarcie ofert

Zainteresowani budową nowej obwodnicy to: 

  • Mosty Katowice – cena oferty 12 165 192,00 zł;
  • IVIA – 8 425 500,00 zł;
  • SAFEGE Société – 7 662 900,00 zł;
  • S.T.I. Polska – 13 388 506,95 zł;
  • Multiconsult Polska – 8 423 778,00 zł;
  • Schuessler – Plan Inżynierzy – 12 767 400,00 zł;
  • Biuro Projektowo-Badawczego Dróg i Mostów TRANSPROJEKT-WARSZAWA – 10 097 562,00 zł;
  • CertusVia – 11 872 202,99 zł;
  • Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem – 9 068 974,50 zł;
  • Konsorcjum MP (Lider), MP INFRA (Partner) – 9 594 000,00 zł.

Na sfinansowanie tego zamówienia GDDKiA zaplanowała 8 763 750,00 zł. 

Komisja przetargowa rozpocznie teraz ocenę złożonych ofert.

Cel powstania obwodnicy 

Nowa droga przebiegać będzie na wschód od miasta i połączy nowy węzeł na A4 z DK94, umożliwiając całkowite ominięcie Tarnowa przez ruch tranzytowy z DK73 w kierunku autostrady.   

Zapewni też krótsze połączenie z autostradą A4 mieszkańcom miejscowości położonych na południe od niej i od DK94, m.in. Pilzna i Jasła. Inwestycja przyczyni się do rozwoju regionu na granicy woj. małopolskiego i podkarpackiego. Poprawi się też dostępność miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych położonych w południowo-wschodniej Polsce. Inwestycja powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic. 

Zakres opracowania 

GDDKiA zakłada budowę nowego odcinka drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 10 km, węzłów drogowych, obiektów inżynierskich i urządzeń ochrony środowiska. Decyzja o tym, czy droga będzie miała przekrój jedno- czy dwujezdniowy, zostanie podjęta na podstawie analizy i prognozy ruchu, wykonywanej w ramach opracowania STEŚ-R. Projektanci zaproponują kilka wariantów przebiegu drogi, które przedstawimy lokalnej społeczności i samorządom. Dla jednego z nich, optymalnego pod względem środowiskowym, społecznym, ekonomicznym i technicznym, GDDKiA wystąpi o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Dla wariantu zatwierdzonego tą decyzją będą również wykonywane badania geologiczne. Termin przewidziany na wykonanie dokumentacji to 42 miesiące od podpisania umowy.

Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA