Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 mln, a najdroższa na 58,4 mln zł.
Oznacza to, że siedem ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez GDDKiA na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Oferty będą teraz badane i w drugiej połowie roku powinien zostać wybrany wykonawca.
Lista ofert
- Europrojekt Gdańsk S.A – 22 839 224, 25 zł
- DATABAUT Sp. z o.o. – 25 473 300, 00 zł
- Transprojekt Gdański Sp. z o.o. – 25 768 500, 00 zł
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. – 28 278 130, 50 zł
- IVIA S.A – 33 898 800, 00 zł
- Dar Al.- Handasah Consultants – 38 724 867, 36 zł
- Mosty Katowice – 45 936 502, 50 zł
- Trakt Sp. z o.o. Sp. k. – 58 421 986, 50 zł
Czy rozbudowa jest potrzebna?
Inwestycja jest konieczna za sprawą stałego wzrostu natężenia ruchu i spodziewanego jeszcze większego, związanego z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów, a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa ponad 93 tys.
Przygotowania już ruszyły
Zarówno dla województwa łódzkiego i mazowieckiego zostały już opracowane zostały elementy koncepcji programowej dla poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości ok. 89 kilometrów. Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej do węzła Konotopa – cztery pasy ruchu na każdej z jezdni.
Jak prowadzona będzie inwestycja?
Przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie tradycyjnym, najpierw przygotowany zostanie projekt, a następnie GDDKiA ogłosi przetarg na budowę. Rozbudowa będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu na autostradzie.
Źródło: tekst GDDKiA O/Łódź, www.gov.pl/web/gddkia-lodz/