Rozkład pozwoli realizować inwestycje dla lepszych podróży
Wprowadzenie pięciogodzinnej przerwy w kursowaniu pociągów, na krakowskiej linii średnicowej, pozwoli wykonawcy zintensyfikować i bezpiecznie prowadzić prace przy przebudowie obiektów i budowie estakad kolejowych w centrum miasta. Roboty będą się odbywać jednocześnie na całej długości placu budowy.
Kraków – korekta rozkładu jazdy
Od niedzieli 11 marca pociągi będą kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Poza godzinami szczytu istotne zmiany czekają pasażerów niektórych pociągów na Krakowskim Węźle Kolejowym. Szczególnie pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym w godz. 9:30 – 14:40.
Z myślą o pasażerach PLK wraz z przewoźnikami przygotowały akcję informacyjną o zmianach. Na wszystkich przystankach w Krakowie i w kraju, w regularnych odstępach, wygłaszane są komunikaty o zmianach w kursowaniu pociągów. Plakaty i nowe rozkłady jazdy pojawiły się w gablotach na stacjach i przystankach. Dodatkowo na najważniejszych stacjach pojawią się mobilni informatorzy a podróżni będą otrzymywać ulotki z kompletem informacji.
Zmiany w kursowaniu pociągów
Niektóre pociągi dalekobieżne, pojadą objazdami. Pasażerowie chcący dostać się do Krakowa będą mieli możliwość przesiadki na stacjach w Miechowie i Bochni (w zależności od której strony podróżują). Natomiast pasażerowie pociągów podmiejskich będą mieli możliwość przesiadki na komunikację zastępczą. Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku północnym i zachodnim będą bez zmian.
Efekty przebudowy linii E30
Głównym efektem przebudowy linii E30 będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dzięki rozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługi pociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki, a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania.
Pociągi pojadą po nowych mostach a na Wiśle. Prace zakończą się w 2020 roku. Wartość ich szacowana jest na niemal 1 mld zł.
Autor: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.