133 ze 150 wagonów po modernizacji będzie wagonami bezprzedziałowymi I i II klasy. W wagonach zostaną wymienione niemal ich wszystkie elementy: okna, wózki, zapewniające wygodną jazdę z prędkością 160 km/h i urządzenia elektryczne. W wagonach zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji. Zakłady Remtrak zajmą się też modernizacją kolejnych 17 wielofunkcyjnych wagonów Combo.
– Zawarty kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld złotych zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity. Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata. To nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy tj. REMTRAK. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść. Dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych – mówi Adam Wawrzyniak, Członek Zarządu PKP Intercity.
– Podpisanie dzisiejszych kontraktów to dla PKP Intercity Remtrak bardzo ważny moment dla rozwoju i funkcjonowania Spółki. Dajemy naszym inżynierom bardzo duże wyzwanie, aby opracować najlepszy możliwy produkt, który będzie jeździł po Polsce oraz dyrektorom produkcji, którzy będą fizycznie razem z naszymi pracownikami wykonywać te naprawy i modernizacje. Ten kontrakt to zaangażowanie także naszych planistów, działu kontraktacji czy serwisu. Tak duży kontrakt na modernizację 150 wagonów wraz z utrzymaniem będziemy realizować przez wiele lat w naszych Zakładach Produkcyjnych: tutaj w Libiszowie koło Opoczna, w Opolu oraz w Warszawie, gdzie będziemy bazować głównie na polskich komponentach. Dziękuję za to wyzwanie i zapewniam, że jesteśmy w stanie mu sprostać. Czekamy na kolejne kontrakty, które będziemy realizować wspólnie z PKP Intercity S.A. – mówi Tomasz Zelwowiec, Prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.