
Nowy wiadukt w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej ma 282 m długości i ponad 33 m szerokości. Obejmuje dwie jezdnie z buspasami, ciągi pieszo-rowerowe oraz przystanki autobusowe zintegrowane z koleją. Do jego budowy zużyto ponad 11 000 m3 betonu i 1800 ton stali. Przęsła wykonano z dwuteowników S460 Histar sprowadzonych z Luksemburga, co umożliwiło sprawną realizację nad czynnymi torami kolejowymi.
Bezpośrednio pod wiaduktem powstał nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni z 300 m peronem, w pełni dostosowanym do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Obiekt wyposażono w windy, schody ruchome, ścieżki dotykowe, system dynamicznej informacji pasażerskiej, nowoczesne oświetlenie i wiaty.
Integralną częścią inwestycji jest przeszklony budynek galerii o wysokości 13,5 m, łączący funkcje użytkowe z nowoczesną architekturą do wykonania, której zastosowano ponad 1270 m2 przeszkleń. Całość tworzy funkcjonalny i estetyczny węzeł przesiadkowy, który ułatwia codzienne podróże i sprzyja ograniczeniu ruchu samochodowego w centrum miasta.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan