REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Budowa zachodniego odcinka II linii metra na Bemowie nabiera tempa

Na warszawskim Bemowie trwają zaawansowane prace przy budowie zachodniego odcinka II linii metra. Widoczne są już konstrukcje stacji Lazurowa i Chrzanów, a zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2026 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Postępy budowy zachodniego odcinka II linii metra – widok ogólny
Trwa budowa II linii metra na Bemowie, fot. Metro Warszawskie, www.ztm.waw.pl
Spis treści

Postępy na budowie stacji metra na Bemowie

Zaawansowane prace na stacjach Lazurowa i Chrzanów

Budowa zachodniego odcinka II linii metra w Warszawie wkracza w kolejny etap. Na stacji Lazurowa trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz wykonywaniu podłóg. Równolegle montowane są instalacje, w tym systemy wentylacyjne. Na poziomie -2 powstają korytarze kablowe za przyszłymi ścianami zatorowymi. Formowana jest również konstrukcja ścian peronów.

Z kolei na stacji Chrzanów bardziej zaawansowane są roboty związane z peronami. Ukończono częściowo wylewkę płyty peronu, po której będą poruszać się pasażerowie. W obrębie przyszłych torów wciąż działa ciężki sprzęt budowlany. Powstają też pomieszczenia techniczne przeznaczone dla służb utrzymania ruchu na poziomie -1. Gotowe są już żelbetowe schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają docelowego kształtu.

Harmonogram inwestycji

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – C1 Karolin, C2 ChrzanówC3 Lazurowa – zakończy się latem 2026 roku. Zakończenie prac na Stacji Techniczno-Postojowej Mory zaplanowano na listopad 2025 roku. W tym rejonie powstają również podziemne tory techniczne za stacją Karolin, które umożliwią dojazd składów do zaplecza serwisowego.

Unijne wsparcie dla inwestycji

Budowa zachodniego odcinka II linii metra w Warszawie to część strategicznego projektu pn. „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS).

Całkowity koszt projektu – obejmującego zarówno budowę infrastruktury, jak i zakup taboru – wynosi 3 000 830 693 zł. Na realizację przedsięwzięcia przyznano dofinansowanie z Funduszu Spójności w wysokości 1 125 000 000 zł. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju zrównoważonego transportu publicznego w stolicy.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.