Modernizacja płatności za przejazdy
Warszawa od lat konsekwentnie inwestuje w transport publiczny – zakup nowoczesnego taboru, rozbudowę metra czy wytyczanie nowych linii tramwajowych. Teraz przyszła kolej na modernizację systemu biletowego. Nowe rozwiązanie będzie przyjazne i wygodne dla pasażerów, zapewniając zarówno obsługę płatności cyfrowych, jak i możliwość korzystania z tradycyjnych kart czy biletów papierowych z kodem QR.
Wyzwanie technologiczne
Przygotowanie systemu potrwa dwa lata. Projekt obejmuje stworzenie centralnego systemu obsługi, nowego portalu pasażera, aplikacji mobilnej oraz planera podróży. Konieczne będzie także wyprodukowanie i zainstalowanie 13 tys. nowych urządzeń rejestrujących płatności w pojazdach i na stacjach metra. Docelowo, do 2029 roku, nowe rozwiązanie zostanie wdrożone we wszystkich 2,5 tys. pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego oraz w metrze.
Nowoczesne i wygodne rozwiązania
Nowy Warszawski System Biletowy umożliwi zakup biletów krótkookresowych i długookresowych, składanie wniosków czy reklamacji bez wychodzenia z domu. Bilety elektroniczne będą przypisywane bezpośrednio do karty płatniczej, telefonu lub smartwatcha z funkcją NFC. Nadal będzie można korzystać z Karty Miejskiej i biletów papierowych. Dodatkowo aplikacja i portal pasażera zostaną wyposażone w planer podróży, który wskaże najkorzystniejsze połączenia.
Doświadczenie wykonawcy
Mennica Polska, wybrana w drodze dialogu konkurencyjnego, posiada doświadczenie w realizacji nowoczesnych systemów biletowych w innych miastach. Jak podkreśla spółka, celem jest stworzenie rozwiązania, które będzie szybkie, bezpieczne i intuicyjne, ułatwiając korzystanie z komunikacji publicznej zarówno mieszkańcom, jak i turystom.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
