Projekt zrealizuje ZIM we współpracy z Polskimi Liniami Kolejowymi SA. Inwestycja będzie współfinansowana ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027. Jej wartość wynosi 135 568 499,97 zł, z czego 93 591 370,80 zł stanowi dofinansowanie z funduszy europejskich.
Lokalizacja i cel inwestycji
Projektowany przystanek osobowy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Prądnik Czerwony” powstanie w północnej części miasta, u zbiegu ulic Powstańców, Meiera i Reduta, na przecięciu linii kolejowych nr 8 i 95.
Celem głównym inwestycji jest zwiększenie udziału ekologicznego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego poprzez poprawę dostępności SKA. Nowy przystanek pozwoli na podniesienie jakości usług w zakresie kolejowego transportu regionalnego, m.in. dzięki tworzeniu nowych punktów przesiadkowych, zwiększeniu komfortu podróżowania oraz skróceniu czasów przejazdu. Projekt przyczyni się również do wzmocnienia atrakcyjności gospodarczej Krakowa i regionu.
Zakres prac i harmonogram
Zamówienie podzielono na dwa etapy, obejmujące opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych. Przewidziano przebudowę torów linii kolejowej nr 8, budowę dwóch peronów zewnętrznych jednokrawędziowych wzdłuż tej linii, a także budowę dwóch parkingów Park&Ride oraz miejsc typu Kiss&Ride i postoju taxi.
W ramach inwestycji powstaną również chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, kładka dla pieszych i rowerzystów nad linią kolejową nr 95 oraz system komunikacji pionowej w postaci chodników, schodów i wind łączących poziom terenu z peronami. Zakres robót obejmuje także rozbudowę ul. Reduta oraz przebudowę ul. Meiera.
Wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
