Drogi Mosty Tunele Inwestycje
1 Minuta czytania

Ruszyła budowa S7 Lubień – Naprawa

W miejscowości Lubień, tuż za miejscem, gdzie kończy się istniejąca droga ekspresowa S7, popularnie nazywana zakopianką, 26 sierpnia 2016 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk wbił pierwszą łopatę, symbolicznie rozpoczynając budowę odcinka S7 Lubień – Naprawa.

Inwestycję realizować będzie polsko-ukraińskie konsorcjum firm Ids-Bud SA z Warszawy oraz Korporacja Altis-Holding z Kijowa. Wykonawca za 521 519 095,35 zł w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych) wybuduje ten fragment S7, dając przy tym 10-letnią gwarancję jakości.
Na 7,6-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa, oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-y: Lubień i Krzeczów, oraz 10 obiektów inżynieryjnych i sześć małych mostów przez potok Krzywański.

Na innych odcinkach S7 na południe od Krakowa prace ruszyły już wcześniej.
Na odcinku tunelowym Naprawa – Skomielna Biała trwają prace przygotowawcze i inwentaryzacja terenu. Odcinek tunelowy buduje firma Astaldi S.p.A z Rzymu.
Na odcinku Skomielna Biała – Rabka Zabornia wykonawca zakończył prace rozbiórkowe (budynki mieszkalne i gospodarcze, ogrodzenia) oraz wyrywanie i usuwanie pozostałości po ściętych drzewach (karpiny). Wykonywane są drogi dojazdowe i technologiczne na potrzeby budowy, rozpoczęto przebudowę kolidujących z inwestycją sieci gazowych. Wykonawcą tego odcinka jest włoska firma Salini Impregilo S.p.A.

S7 z Lubnia do Rabki-Zdroju to ok. 16,7 km nowej drogi, w tym 15,83 km ekspresowej. Oprócz dwukomorowego tunelu o długości 2,06 km, który stanowić będzie 12,3% całej trasy, wybudowanych zostanie 38 obiektów inżynieryjnych. Koszt całości odcinka wyniesie ponad 2,105 mld zł.

Zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI