
Pomimo warunków zimowych, trwają prace przy przebudowie mostów i wiaduktów. Wykonawca odpowiednio do warunków atmosferycznych przygotowuje montaż kabli. Instalacja zapewni łączność i obsługę urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Lepszy dostęp do kolei w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu
Budowane są nowe perony. Podstawowe konstrukcje widać w Waplewie, Zakrzewie-Sarnowie, Krasnołęce i Dobrzyniu. Po przebudowie perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach – także po zmroku. Podróżni skorzystają z nowych ławek, wiat i tablic informacyjnych. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacjach. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach. Wygodny dostęp na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią pochylnie. Cykliści skorzystają z zamontowanych w pobliżu peronów stojaków rowerowych.
Szybsza i sprawniejsza podróż
Od 2018 roku na 6 przebudowanych stacjach i przystankach oraz na nowym przystanku Olsztyn Dajtki podróżni korzystają z nowych peronów. Pociągi jeżdżą po zmodernizowanych torach na odcinku Olsztyn – Olsztynek.
Modernizacja 83 km linii z Olsztyna do Działdowa to ważna inwestycja w regionie. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na łącznie 12 przystankach i stacjach. Będzie wyższy komfort jazdy. Podróże w regionie będą krótsze o ok. kwadrans. Tym samym skróci się czas jazdy również do Warszawy. Wpłynie to na poprawę przepustowości linii i możliwość prowadzenia większej liczby pociągów.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
Tekst i zdjęcie: Martyn Janduła, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.