Akcja PLK „Październik miesiącem edukacji”
Polskie Linie Kolejowe prowadzą akcję „Październik miesiącem edukacji”. Dzięki akcji dzieci i młodzież otrzymają informacje o bezpieczeństwie na przejazdach kolejowo-drogowych.
Jak co roku, w październiku kolejarze w ramach kampanii społecznej Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” prowadzą dodatkowe działania edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Kampanii nie przerywa sytuacja z epidemią SARS-COV-2. Treść i forma przekazów zostały dostosowane do możliwości. W przypadku zapotrzebowania na prelekcję edukacyjną lub materiały dydaktyczne, można to w prosty i szybki sposób zgłosić do koordynatorów kampanii poprzez formularz ze strony internetowej: https://www.bezpieczny-przejazd.pl/kontakt. W zeszłym roku Ambasadorzy Bezpieczeństwa przeprowadzili prelekcje dla blisko 60 tysięcy uczniów.
Mobilna Ambasada Bezpieczeństwa
W ramach kampanii społecznej zaprojektowana została wielofunkcyjna aplikacja „Bezpieczny Przejazd”. Dzięki niej można błyskawicznie zgłosić uwagę o ewentualnym zdarzeniu, usterce na skrzyżowaniu drogi i toru. Aplikacja pozwala także na rozszerzenie wiedzy o zasadach bezpieczeństwa i wykorzystaniu Żółtej Naklejki. Jest dostępna na systemy Android oraz iOS.
Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększają Żółte Naklejki PLK.
#ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa jego położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu.
Kampania społeczna „Bezpieczny przejazd – Szlaban na ryzyko!” jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tekst i grafika: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.