Rozbudowa DK8 przewidywała, że będzie ona w klasie GP o przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) na odcinkach o największym natężeniu, a na pozostałym odcinku 2+1 (jedna jezdnia z pasami ruchu powolnego) na wybranych fragmentach. Miały powstać skrzyżowania jednopoziomowe z sygnalizacją świetlną lub typu rondo oraz przejścia dla pieszych. Dopuszczalna prędkość dla drogi jednojezdniowej, dwukierunkowej to 90 km/h, dla drogi dwujezdniowej, dwukierunkowej 100 km/h. Prowadzone do tej pory prace projektowe nie zakładały drogi o parametrach S na całej jej długości.
Podpisany w dniu 8.09.2018 r. Aneks do Program Inwestycji ukierunkowuje dalsze prace dając możliwość realizacji drogi w klasie S na całym odcinku miedzy Wrocławiem, a Kłodzkiem. Dokument zmienia w sposób zasadniczy planowany wcześniej plan modernizacji drogi i daje początek wyboru wariantu przebiegu drogi w parametrach klasy S czyli 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z pasami awaryjnymi), bezkolizyjne skrzyżowania, budowę Miejsc Obsługi Podróżnych. Dopuszczalna prędkość dla drogi ekspresowej to 120 km/h.
Autor: GDDKiA O/Wrocław