![Podpisanie umowy, fot. ALSTAL Grupa Budowlana](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Styczen/_resampled/ResizedImage600355-AstalWagrowiec.png)
W Hali Postojowej o powierzchni zabudowy 1 971,61m2 odstawiane będą pojazdy w czasie oczekiwania rozkładowego pomiędzy kursami. Hala będzie czterotorowa i mieścić będzie po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 m.
![Wizualizacja inwestycji, źródlo: ASTAL Grupa Budowlana](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Styczen/_resampled/ResizedImage600316-AstalWagrowiec2.png)
Na terenie inwestycji powstanie także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych oraz inne elementy zagospodarowania terenu jak: wiata śmietnikowa, stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa oraz pełna infrastruktura kolejowa. Projekt zakłada również budowę pomieszczeń socjalnych dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu oraz sali szkoleniowej na 50 osób.
- Intensywnie pracowaliśmy nad tym kontraktem od czterech miesięcy. Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do inwestycji w Wągrowcu i gotowi do budowy. Już w piątek wchodzimy na plac i zaczynamy projekt – powiedział dyrektor ds. produkcji ALSTAL Grupy Budowlanej, Marcin Klimkowski.
Drugie z zadań zawartych w umowie zostanie zrealizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego.
Budowa nowoczesnego zaplecza technicznego dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu ma potrwać dwa lata. Koszt tej inwestycji to ok. 60 mln zł.
Tekst, zdjęcie i wizualizacja: ALSTAL Grupa Budowlana