
Trasa łącząca stolicę z Trójmiastem to jedna z najważniejszych linii kolejowych w kraju, na której najszybsze pociągi pasażerskie jeżdżą z prędkością do 200 km/h. To najkrótsze połączenie między Warszawą a Gdańskiem i Gdynią. Tylko między Nasielskiem a Działdowem, na odcinku, gdzie zaplanowane są prace, w ciągu doby przejeżdża ponad 120 pociągów w obu kierunkach.
Zakres prac obejmować będzie podbicie torów o łącznej długości ponad 150 km zespołem do regulacji torów tzw. DPUS, złożonym z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia. Prace będą prowadzone na torze nr 1 i 2, na blisko 80 km odcinku między Nasielskiem a Działdowem. Obejmą także podbicie 53 rozjazdów, uzupełnienie 5500 ton tłucznia oraz wymianę wyeksploatowanych elementów 8 rozjazdów na stacjach Iłowo, Mława i Konopki.
Rozpoczęcie i zakończenie prac w ramach zadania pn. „Podbicie toru nr 1 i 2 zespołem DPUS linii nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny na odcinku Nasielsk – Działdowo” planowane jest w terminie czerwiec – grudzień br. Między wrześniem a listopadem prace będą wykonywane w nocy. W trakcie robót przejezdny będzie jeden tor. W maju planowane jest wyłonienie wykonawcy robót i podpisanie z nim umowy. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków własnych PLK.