![Nowy przejazd w Przemyślu, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Lipiec/17.07/_resampled/ResizedImage330247-przejazd_Przemysl.png)
Na przejeździe w Gniewczynie Łańcuckiej montowane są dodatkowe zabezpieczenia – urządzenia sygnalizacji przejazdowej i półrogatki, które będą zamykać ruch na czas przejazdu pociągu. W Przeworsku zostaną zamontowane sygnalizatory informujące kierowców o nadjeżdżającym pociągu. Będzie nowe oświetlenie i monitoring. Na skrzyżowaniu w Lubaczowie ułożono nowe chodniki dla pieszych. Będą wymienione urządzenia przejazdowe oraz oświetlenie. W Zagórzu kolejarze zamontują nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i monitoring. Dwa przejazdy w Przemyślu już lepiej służą pieszym – poza wymianą torów i jezdni, są teraz chodniki. Na kolejnym skrzyżowaniu w pobliżu stacji, montowane są nowe urządzenia zabezpieczające.
Wkrótce przebudowa obejmie przejazdy m.in. w Krośnie (linia Stróże – Krościenko), Strzyżowie (linia Rzeszów – Jasło) i Nisku (linia Lublin – Przeworsk).
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdach w całej Polsce. To efekt projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” o wartości ok. 250 mln zł netto. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 mln zł netto.
W ramach projektu wykonano już prace na 42 skrzyżowaniach. Kolejne są w przebudowie.
Wartość prac na 13 przejazdach w województwie podkarpackim to ok. 14 mln zł netto.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwieszają zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych także w ramach inwestycji na stacjach i liniach. Na Podkarpaciu m.in. w ramach rewitalizacji trasy Mielec – Dębica zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemienic, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.