Prace przygotowawcze wymagają zmiany rozkładu jazdy. Zarządca infrastruktury prosi pasażerów o wyrozumiałość. Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie są dostępne na www.portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników: www.intercity.pl, www.lka.lodzkie.pl i www.przewozyregionalne.pl.
W maju działania zaczną się na stacji Zduńska Wola. Od 10 czerwca ruszą główne prace na szlakach Łask – Gajewniki i Gajewniki – Zduńska Wola oraz stacji Łask – potrwają do I kwartału 2019 roku. Następnie będą roboty na szlakach Łódź Kaliska – Retkinia, Retkinia – Lublinek oraz Pabianice – Dobroń wraz ze stacją Lublinek i Pabianice. Ten etap zakończy się w I kwartale 2020 roku. W końcowej fazie planuje się prace na szlaku Lublinek – Pabianice oraz likwidację tymczasowego posterunku odgałęźnego Dobroń. Zakończenie projektu zaplanowano na III kwartał 2020 roku.
Krótsze podróże z Łodzi do Zduńskiej Woli
Po modernizacji 42-kilometrowego odcinka linii nr 14 skróci się czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą o ok. 15 minut. Prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h. Na stacjach i przystankach: Lublinek, Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Chechło, Dobroń oraz Kolumna pasażerowie zyskają oczekiwany komfort obsługi. Będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie i oznakowanie. Na stacjach Pabianice i Zduńska Wola powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wygodne dojście zapewnią tez pochylnie.
Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów i wyposażenie ich w m.in. nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów.
Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Koszt inwestycji wynosi 346 mln zł brutto, 290 mln zł netto.
Autor: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.