Bliżej umowy na projekt i budowę S7 Miechów – Szczepanowice
Pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola dokumentacji przetargowej prowadzona przez Prezesa UZP. Nie ma już żadnych przeszkód formalnych, by umowa na projekt i budowę drogi S7 Miechów – Szczepanowice została podpisana.
Przypominamy wybór
Jako najkorzystniejszą wybraliśmy ofertę złożoną przez konsorcjum firm FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner). Wykonawca wycenił prace w ramach kontraktu na kwotę 162,4 mln zł.
Zakres prac
Do zadań wykonawcy wyłonionego w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Miechów – Szczepanowice będzie należało zaprojektowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości ok. 5,33 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice wraz z obiektami inżynierskimi, towarzyszącą infrastrukturą i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu. Następnie wykonawca będzie musiał uzyskać w imieniu i na rzecz zamawiającego wymagane prawem m.in. opinie, zezwolenia i decyzje niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przystąpi do prac budowlanych. Wybudowany zostanie ostatni odcinek S7 na północ od Krakowa. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7. Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, w tym jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt.
Węzły w ramach sąsiadujących odcinków
Od północy wybudowany odcinek S7 połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło – Miechów. Od południa skomunikowany zostanie węzłem Szczepanowice, budowanym z kolei w ramach odcinka Szczepanowice – Widoma.
Termin realizacji
Odcinek Miechów – Szczepanowice ma powstać w ciągu 36 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem okresy zimowe będą wliczane.
Tekst i grafika: GDDKiA O/Kraków