

Zakres budowy
W zakres powierzonego Budimeksowi kontraktu wchodziło wybudowanie dwujezdniowej drogi z nawierzchnią bitumiczną, łączącej ul. Czerniakowską przez ul. Nehru z ul. Wolicką. W pasie dzielącym jezdnie, na odcinku od ul. Planowanej Melomanów do ul. Planowanej Wschodniej zachowano rezerwę na przyszłą trasę tramwajową. Do tego czasu rezerwa ta będzie wykorzystywana jako pasy dla autobusów. Poza drogą wykonano także cztery skrzyżowania pełne i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo. Przestrzeń wzdłuż nowej drogi została zabudowana chodnikami i ścieżkami rowerowymi. W tym samym czasie budowane były także wodociąg i kanalizacja sanitarna.
Wzywania drogowe
Prace budowlane przy tej inwestycji zostały zakończone w terminie określonym w kontrakcie. Wyzwaniem okazała się zmienna niweleta, czyli linia łącząca punkty wysokościowe robót ziemnych oraz wysoki poziom wód gruntowych. Wymusiło to nawiezienie ok. 40 tys. m3 gruntu wzmacniającego. Specjaliści Budimeksu poradzili sobie jednak z tym zadaniem, a firma udzieliła zbudowanej trasie aż 7 lat gwarancji.
Dwukilometrowy odcinek w sobotę zostanie oficjalnie otwarty dla ruchu samochodowego. – Mimo niewielkiej długości drogi jest to trasa bardzo istotna w kwestii poprawy komunikacji na Dolnym Mokotowie. Odcinek pomoże w odkorkowaniu ul. Czerniakowskiej w godzinach szczytu i będzie skrótem między Wisłostradą a Trasą Siekierkowską – mówi Dariusz Blocher, prezes firmy Budimex S.A.
Tekst i zdjęcia: Budimex SA