Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

Budowa tunelu na Ursynowie

Wykonawca wykonał już 80% ścian szczelinowych, ułożył 35% zbrojeń płyty stropu z czego 26% zostało już zabetonowane. Teraz ruszyły prace związane z wykopem podstropowym, czyli wydobywaniem gruntu spod zabetonowanej płyty górnej tunelu przyszłej S2 na Ursynowie.

Budowa tunelu na Ursynowie, fot. GDDKiA O/WarszawaPierwszy z trzech odcinków w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, pomiędzy węzłami Puławska i Przyczółkowa, ma 4,6 km długości. Połowę tego odcinka stanowi tunel drogowy przechodzący również pod linią metra. Objętość wykopów to pół miliona metrów sześciennych (wykonano już 28%). Na zrealizowanie płyty górnej tunelu zużytych zostanie 29 tys. m3 betonu i 6 tys. ton stali. Ściany szczelinowe tunelu mają mieć powierzchnię 116 tys. m2.

Wykonawca wskazuje również, że oprócz tunelu do wykonania jest jeszcze dwanaście obiektów mostowych, a obecnie zabetonowano ponad połowę podpór. W trakcie przebudowy są kolidujące z przyszłą trasą podziemne linie: gazowe (usunięto 95% kolizji), ciepłownicze (75%), wodociągowe (35%) oraz sanitarne i deszczowe (45%). Usuwane są także kolizje z instalacjami energetycznymi i teletechnicznymi (55%).

Prace na budowie tunelowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy będą prowadzone również w okresie zimowym, z wyłączeniem krótkiej przerwy świątecznej od 21 grudnia do 6 stycznia.

Wykonawcą odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy jest włoska firma Astaldi. Wartość kontraktu to 1 222 236 392,51 PLN brutto.

Uwaga kierowcy!

W związku z budową tunelu w rejonie ul. Rosoła zaplanowano zmianę w organizacji ruchu. Od 09.01.2019 r. nastąpi korekta geometrii skrzyżowania ul. Rosoła i ul. Płaskowickiej. Żeby zapewnić dwa pasy ruchu w każdą stronę wykonano dodatkowo jeszcze jeden pas na czas budowy.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Warszawa

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI