Odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie miał ok. 12 km. Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) lubelski Oddział GDDKiA złożył do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie w styczniu 2022 r. Jako preferowany we wniosku wskazano wariant nr 2.
Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.
Co dalej?
Wniosek o wydanie DŚU jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. DŚU zatwierdza bowiem ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu DŚU, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, GDDKiA planuje ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie „Projektuj i buduj”.