![Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Styczen/_resampled/ResizedImage350262-pieniadzeS7.png)
– Lotnisko – Lesznowola – 6,6 km,
– Lesznowola – Tarczyn Północ – 14,8 km,
– Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca – 7,9 km.
Zadanie S7 Lotnisko – Lesznowola obejmuje budowę drogi ekspresowej o długości ok. 6,6 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). W ramach inwestycji powstaną m.in. dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola, 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja (optymalizacja) projektu. Wykonawca może rozpocząć roboty w terenie w oparciu o uzyskaną przez GDDKiA w sierpniu 2019 r. decyzję ZRID.
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa – Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową. Ukończenie odcinków Lesznowola – Tarczyn Północ oraz Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca jest planowane w I połowie 2021 r., natomiast z trasy Lotnisko – Lesznowola kierowcy skorzystają w 2022 r.
Tekst i zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury