Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Dofinansowanie dla modernizacji linii Ostrołęka – Chorzele

PLK podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego umowę o dofinansowanie dla etapu I prac projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele”.

 
Zdjęcie: M. Mrozek, www.plk-sa.pl
Zdjęcie: M. Mrozek, www.plk-sa.pl
W połowie 2023 r., po 22 latach pociągi wrócą na szlak między Ostrołęką a Chorzelami. Trasa poprawi warunki komunikacji i zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu.

Zgodnie z postanowieniami zawartej umowy o dofinansowanie dla projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele”, dofinansowanie etapu I prac wynosi ponad 192 mln zł netto, co stanowi ok. 80 proc. wartości inwestycji na tym etapie. Projekt zostanie sfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Na całym blisko 60 kilometrowym odcinku modernizowanej linii Ostrołęka – Chorzele PLK S.A. przygotowały nowy tor. Zrobione są już perony na stacji Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka. W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane są nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowany jest 245-metrowy most kolejowy nad Narwią.

Prace pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zaplanowano do połowy 2023 roku. Ostatni pociąg na tej linii pojechał w czerwcu 2001 roku. Średnia prędkość na linii wynosiła 35 km/h, a podróż zajmowała około 1 godziny i 40 minut. Po zakończeniu modernizacji, linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h (80 km/h dla pociągów towarowych). Czas przejazdu z Ostrołęki do Chorzeli przewidywany jest na około 50 minut dla pociągów regionalnych.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI