REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Drugi most kolejowy na Bugu

Nasunięto wszystkie przęsła drugiego mostu kolejowego na Bugu, na linii między Warszawą a Białymstokiem. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych likwiduje tzw. wąskie gardło na jednotorowej dotychczas przeprawie na odc. Sadowne – Czyżew.

Zdjęcie: PKP PLK
Zdjęcie: PKP PLK
Dzięki budowie dwóch mostów na Bugu, linia kolejowa będzie dwutorowa na całej trasie łączącej Warszawę z Białymstokiem. Dotychczas przeprawa stanowiła tzw. wąskie gardło, gdyż linia „zwężała się” do jednego toru. Już od marca pociągi pokonują Bug nowym, 300 metrowym mostem kolejowym. Na początku 2020 r. pociągi pojadą drugim torem po bliźniaczym obiekcie.

Najważniejszy etap budowy mostu


Przeprowadzono najważniejszy etap prac przy kolejowej przeprawie. Na wybudowane filary nasunięto 5 sześćdziesięciometrowych przęseł łukowych o wysokości ponad 12 m i wadze – każde ponad 300 ton. Jedno przęsło nasuwano około 12 godzin. Teraz most będzie przygotowany do ułożenia toru.

Most kolejowy na Bugu to najdłuższy obiekt inżynieryjny na linii kolejowej łączącej Warszawę i Białystok. Wybudowano go wykorzystując specjalną konstrukcję tzw. łuk Langera. Dzięki temu jest lżejszy lecz bardziej wytrzymały od poprzednika.
 
Zdjęcie: PKP PLK
Zdjęcie: PKP PLK

Lepsze podróże między Warszawą a Białymstokiem

Odcinek Sadowne – Czyżew to kolejny modernizowany fragment Rail Baltica – linii łączącej Mazowsze i Podlasie oraz w ruchu międzynarodowym przygotowywanej do połączenia krajów nadbałtyckich ze środkową Europą.

Podróżni korzystają już z efektów robót. Lepszą obsługę pasażerów zapewniają nowoczesne i komfortowo wyposażone perony między innymi na stacjach Małkinia i Sadowne. Pociągi jadą nowym torem, m.in. po nowych mostach na Bugu, Bojewce i Nowej Treblince.

Z końcem roku planowany jest dwutorowy ruch pociągów od Małkini do Czyżewa. Na początku przyszłego roku pociągi pojadą już nową dwutorową linią na całym odcinku Sadowne – Czyżew. Po zakończeniu modernizacji linia podróże z Warszawy do Białegostoku w czasie poniżej 2 h. Wartość prac to 569 mln zł netto. Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne jest współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Tekst i zdjęcia: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA