
W wydanej decyzji zapisano szereg warunków, które GDDKiA musi spełnić w fazie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia. Obejmują one m.in.:
- objęcie całego przedsięwzięcia stałym nadzorem przyrodniczym,
- wykonanie urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
Ponadto, dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu wzdłuż drogi krajowej nr 60 (obwodnica Łącka) po obu jej stronach zostanie zaprojektowane ciągłe ogrodzenie o wysokości 2,40 m.
Po północnej stronie Łącka
Nowa trasa o długość ok. 3 km przebiegać będzie przez obszar gminy Łąck. Obwodnica zlokalizowana jest po północnej stronie miejscowości. Rozpoczyna swój bieg od południowo-zachodniej stronie Łącka, w rejonie istniejącego skrzyżowania z drogą gminną Stare Budy (ul. Długa), a kończy po północno-wschodniej stronie miasta, na włączeniu w nowo projektowany przebieg DK60 w km ok. 59+200.
Powstanie jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
Po zaprojektowaniu i wybudowaniu obwodnicy Łącka wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 60 pomiędzy Płockiem a Kutnem.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku.