REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Dwie umowy na modernizację linii Dęblin – Lublin

29 marca PLK podpisały umowy na kontynuowanie prac na odcinku Dęblin – Lublin. W rozszerzonym zakresie znalazła się łącznica, która zwiększy możliwości przewozów w lubelskim węźle kolejowym.

Zdjęcie: PKP PLK
Zdjęcie: PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 29 marca umowę na kontynuację prac modernizacyjnych na linii kolejowej Lublin – Dęblin. Została zawarta umowa ze spółką Budimex na odcinek Dęblin – Nałęczów razem ze stacją Nałęczów za 616 417 320,26 zł netto oraz ze spółką Track Tec Construction na odcinek Nałęczów – Lublin wraz ze stacją Lublin za 627 696 508,88 zł netto.

– Doprowadzenie do jak najszybszego wznowienia prac było priorytetem władz wojewódzkich. Od początku zajęliśmy się sprawą podwykonawców pozostawionych bez zapłaty przez firmę Astaldi. Wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. wypracowywaliśmy także rozwiązania, które miały doprowadzić do jak najszybszego przywrócenia niezbędnego dla regionu i Polski kolejowego połączenia –
powiedział Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Prace ruszą w kwietniu. Umowy obejmują zakres wszystkich prac, które nie zostały zrealizowane, a znajdowały się w umowie z Astaldi, czyli roboty torowe, sieciowe, okołotorowe. Na koniec września planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Dęblin – Lublin i do Warszawy. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

– Wykorzystaliśmy okres zimowy, by jak najszybciej, zgodnie z obowiązującym prawem, kontynuować inwestycje na odcinku Lublin – Dęblin. Dziś podpiszemy umowy, już w pierwszych dniach kwietnia wykonawcy powinni ruszyć z pracami. Pozwoli to na wznowienie ruchu po jednym torze w stronę Warszawy jesienią 2019 roku –
mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na odcinku Lublin – Dęblin wymagała specjalnych działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w momencie, gdy firma Astaldi jesienią 2018 r. zawiodła i nie realizowała ważnego społecznie kontraktu.

Firma wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie i odpowiedzialne wykonanie prac. Gdy pomimo wezwania, wykonawca nie podjął pracy na kontrakcie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozwiązały umowę z Astaldi.

Po rozstaniu z głównym wykonawcą, PLK dzięki umowie z firmą ZUE, zapewniła możliwość kontynuacji prac w newralgicznych miejscach, na wiaduktach na odcinku Lublin – Dęblin. Dzięki temu część robót została wykonana.

Łącznica – zwiększy możliwości połączeń w Lublinie


Dodatkowo do zakresu prac obejmujących węzeł lubelski PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadziły łącznicę – połączenie nowym torem linii ze stalowej Woli z linią na Warszawę. Dzięki takiemu rozwiązaniu pociągi towarowe nie będą wjeżdżały na stację Lublin. Będą lepsze możliwości obsługi ruchu pasażerskiego.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa – Lublin


Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 1,5 h. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA