![Zdjęcie: ZTM Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Styczen/_resampled/ResizedImage300225-TBMBrodno.png)
![Zdjęcie: ZTM Warszawa](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Styczen/_resampled/ResizedImage300225-TBMBrodno2.png)
Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.
W tym tygodniu rozpoczęły się transporty pierwszej z tarcz na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.
Nocami kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji C21 Bródno. Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria.
Tekst i zdjęcia: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie