Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Elementy tarcz TBM w drodze na Bródno

Elementy tarcz TBM Anna i Maria są już w drodze na budowę metra na Bródnie. To stamtąd na przełomie marca i kwietnia br. ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka.

 
Zdjęcie: ZTM Warszawa
Zdjęcie: ZTM Warszawa
Zdjęcie: ZTM Warszawa
Zdjęcie: ZTM Warszawa
W nocy z 14 na 15 stycznia, rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny.

Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.

W tym tygodniu rozpoczęły się transporty pierwszej z tarcz na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.

Nocami kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji C21 Bródno. Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria.

Tekst i zdjęcia: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI