![Zdjęcie: PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Październik/7.10/_resampled/ResizedImage300225-WarszawaPowazki.png)
![Zdjęcie: PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Październik/7.10/_resampled/ResizedImage300225-WarszawaPowazki2.png)
Widoczne są konstrukcje dwóch peronów na których instalowane są wiaty. Od strony wiaduktu przy ulicy Powązkowskiej budowane są schody i pochylnie.
Prowadzenie prac odbywa się przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Wymaga to od wykonawcy szczególnej uwagi i odpowiedniego przygotowywania kolejnych etapów prac.
Przystanek Warszawa Powązki jest budowany w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, o wartości ok. 200 milionów złotych, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę.
Efektem budowy przystanku Warszawa Powązki i modernizacji mostu Gdańskiego będzie zwiększenie możliwości przepustowych linii. Da to przewoźnikom możliwość przejazdu pociągami w takcie. Możliwe jest zwiększenie liczby połączeń po linii obwodowej z 60 do około 100 pociągów.
Tekst i zdjęcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.