REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
2 Minuty czytania

Jak będzie przebiegać rowerowa ekostrada w gdańskiej dzielnicy Aniołki

Miasto przygotowuje się do budowy kilku ekostrad na terenie Gdańska. Obecnie trwają już analizy wykonania tzw. szybkich tras rowerowych w pięciu lokalizacjach, w tym w śladzie planowanej przed laty Drogi Czerwonej, która miała przebiegać m.in. przez teren Aniołek. Dlatego radni tej dzielnicy zapraszają mieszkańców na warsztaty terenowe.

Zdjęcie: Łukasz Ogrodziński, Jerzy Pinkas, www.gdansk.pl

Przyjdź na spotkanie terenowe 8 maja

Opracowaniem wspomnianych analiz zajmuje się, wyłoniona w przetargu, firma Green Cities Infrasturcture Sp. z o.o. Radni Aniołek postanowili skonsultować z mieszkańcami przebieg ekostrady, zanim Miasto przystąpi do opracowywania dokumentacji projektowej (która jest kolejnym etapem przygotowań do tej inwestycji), by już na wczesnym etapie zwrócić uwagę na potrzeby nie tylko rowerzystów, ale i okolicznych mieszkańców. Dlatego zaproponowali firmie Green Cities Infrasturcture spotkanie w terenie – na planowanej trasie ekostrady, która ma powstać w sąsiedztwie al. Zwycięstwa.

Spotkanie zaplanowano na 8 maja, o godz. 18. Zbiórka w Parku Steffensów, na wysokości przystanku tramwajowego „Chodowieckiego”.

Jaka infrastruktura przy ekostradzie?

– Razem ze specjalistami/projektantami z Green Cities Infrastructure przejdziemy się zaproponowanym przebiegiem trasy od ul. Kolejowej aż do okolic przystanku SKM Politechnika i al. Hallera. „Na żywo” omówimy ważne punkty jej przebiegu – zapowiada Monika Mazurowska, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Aniołki. – Będzie to również okazja, aby zwrócić uwagę na dodatkową infrastrukturę, która powinna się pojawić w okolicy trasy o takim znaczeniu, w tym miniserwisy rowerowe, toaleta, bezpieczeństwo w miejscach „przecięcia” z ciągami pieszymi. Liczymy na Waszą obecność i ważne sugestie – dodaje.

Gdzie planowane są ekostrady?

Analizowane są lokalizacje:

  • Wzdłuż PKM (odc. od przystanku Kiełpinek do ul. Rakoczego),
  • Gdańsk Południe Wrzeszcz , dalej GPW (odcinki od al. Adamowicza do ul. Wileńskiej i od ul. Fiszera do al. Grunwaldzkiej),
  • Droga Czerwona – od granicy Miasta do Bramy Oliwskiej,
  • Wzdłuż Kanału Raduni – od Węzła Groddecka do ul. Starogardzkiej,
  • Trasa Oruńska – wzdłuż planowanej linii kolejowej PKM Południe, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ekostrady wzdłuż kanału Raduni.

W mieście brakuje międzydzielnicowych tras dla rowerzystów

Opracowywana analiza ma określać możliwości wykonania systemu ekostrad na terenie Gdańska. Jednym z problemów zidentyfikowanych w istniejącej sieci transportowej na terenie miasta jest niewystarczająca liczba szybkich i bezpiecznych międzydzielnicowych tras rowerowych. By poprawić warunki dla mobilności aktywnej władze Gdańska ogłosiły plan budowy sieci ekostrad, czyli wygodnych tras rowerowych o podwyższonych standardach, możliwie bezkolizyjnych, które poprawiłyby bezpieczeństwo i komfort poruszania się na rowerze.

Część z proponowanych tras może jednak wiązać się z problemami realizacyjnymi, w związku z czym podjęto decyzję, by w pierwszej kolejności opracować analizy, które zbadają możliwości realizacyjne poszczególnych odcinków ekostrad, na podstawie których określone zostaną parametry tras, które będą wykorzystane dla pozyskania, w kolejnym etapie, dokumentacji projektowej.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA