Spotkanie związane z opracowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla tej inwestycji odbędzie się 22 marca o godz. 16:30 w Prudnickim Ośrodku Kultury i Biblioteki Publicznej przy ul. Kościuszki 1a. Drogowcy zapraszają do wzięcia udziału, a także zgłaszania opinii i ewentualnych uwag do proponowanych rozwiązań.
GDDKiA czeka na opinie
Uwagi i opinie można zgłaszać poprzez przekazanie lub przesłanie po spotkaniu wypełnionych i podpisanych formularzy informacyjnych.
Na podstawie przeprowadzonej wielokryterialnej analizy porównawczej, obejmującej kryteria techniczne, ekonomiczne i środowiskowe, w tym również pod względem społecznym, opolski Oddział GDDKiA wskazał najbardziej optymalny wariant. Jest nim wariant WI, dla którego w lipcu 2023 r. złożono do Wójta Gminy Lubrza wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 3,079 km i przebiega przez teren gmin Prudnik oraz Lubrza.
Obwodnica Prudnika – zakres rzeczowy inwestycji
Projektowana obwodnica będzie jednojezdniową drogą w klasie technicznej GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o nośności 11,5 ton/oś, dla której okres realizacji planowany jest w latach 2027-2029. Wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miasta. W ramach inwestycji powstaną także dwa obiekty inżynierskie. Przebudowane lub rozbudowane zostaną drogi krzyżujące się z obwodnicą oraz istniejące urządzenia infrastruktury technicznej, kolidujące z budową obwodnicy i budową dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu.
Zadanie przygotowywane jest w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.